وبینار تخصصی با عنوان مشق حضور

جمعه, 21 آبان,1400

وبینار تخصصی با عنوان مشق حضور

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ محمدرضا جعفری معاون اداره کل هماهنگی و ارتباطات وزارت ارشاد در وبینار تخصصی انتخابات با موضوع "مشق حضور" که به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان برگزار شد، اظهارکرد: مشروعیت انقلاب اسلامی را بواسطه حضور مردم  در انتخابات‌های متعدد شاهد هستیم و با گذشت چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی بیش از ۴۰ انتخابات در کشور برگزار شده است که این میزان آزادی و مشارکت سیاسی در هیچ جای جهان رایج نیست.

وی بیان کرد: علاوه بر حضور مردم در انتخابات که منجر به تقویت مشروعیت نظام اسلامی می شود، این حضور در سایر حماسه‌های سیاسی نظیر راهپیمایی‌ها، فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی، تشییع پیکر مطهر شهدا و ... نیز دیده می شود که بیانگر مقبولیت نظام اسلامی است. معمولا نظامی‌ها در دنیا علیرغم اینکه شهرت دارند اما مقبولیت ندارند اما در نظام اسلامی حضور گسترده ملت ایران در آیین تشییع سردار سلیمانی نشانگیر مقبولیت بالای سردار دلها در بین مردم است. حضور مردم در آئین تشییع این شهید والامقام و شور و شوق برای آشنایی با مکتب این سردار سلیمانی بی‌سابقه بود که باز تاکیدی بر مقبولیت نظام دارد.

جعفری در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه در نظام اسلامی با این میزان مقبولیت، برخی مسئولان در رفتار خود ثابت کردند که به دنبال حفظ منافع خود هستند تا حفظ انقلاب اسلامی، گفت: این مردم هستند که با وجود مشکلاتی که دارند با بینش، بصیرت و سعه صدر و با رفتار خود نشان دادند که سرافراز و پیروز هستند و در انتخابات پیش رو نیز برگ زرین دیگری بر مشروعیت نظام اسلامی افزوده خواهد شد.

وی با بیان تاثیر انتخابات به تداوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: انتخابات مسئله‌ای فوق العاده تاثیرگذار در اصلاح چالش‌ها و برطرف کردن مشکلات و نیز افزایش دستاوردهاست. انقلاب اسلامی از چهار مفهوم کلیدی شامل استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی برخوردار است که در قالب یک منظومه مطرح است و این چهار مفهوم کلیدی با انتخابات گره ناگسستنی و پیوند عمیقی دارد.

معاون اداره کل هماهنگی و ارتباطات وزارت ارشاد، افزود: استقلال از ارکان اصلی تحقق جمهوریت است و اگر یک نظام استقلال نداشته باشد نمی‌تواند جمهوریت خود را حفظ کند و اگر استقلال باشد آزادی بوجود خواهد آمد و آزادی بدون استقلال یک شعار فریبنده بیش نیست.

جعفری با تاکید بر اینکه اسلام ضامن واقعی جمهوریت و آزادی است، گفت: کشوری که سالیان متمادی مستعمره سایر کشورها بوده و ظرفیت‌ها و دارایی آن به یغما برده می‌شد با تقدیم افزون بر ۳۰۰ هزار شهید و هزاران جانباز، ایثارگر و آزاده، به آزادی و استقلال دست یافت و امروز هم اگر تحریم ها را تحمل می‌کنیم به خاطر این است که شعار استقلال و آزادی را سر دادیم و ملت با شعور سیاسی و اجتماعی پذیرفتند که جمهوری اسلامی مستقل است واگر کشورهایی امروز مردم را به رای ندادن تشویق می‌کنند می‌خواهند با استقلال، آزادی و جمهوریت این ملت مبارزه کنند.

وی افزود: حضور در پای صندوق‌های رای و دعوت مردم به مشارکت حداکثری، در اصل به معنای تایید و حمایت استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است و علت دشمنی سران سلطه به دلیل آن است که در طول انقلاب همواره از این ملت سیلی خورده است و به دنبال مبارزه و نشانه گرفتن آگاهانه استقلال و آزادی ملت ایران هستند و این نشانه گیری دقیق بوده است، چراکه یقین دارند استقلال و آزادی نظام اسلامی بیش از گذشته در حال تثبیت است.

او تصریح کرد: اگر دقت شود خواهیم دید که آمریکا در منطقه با کشورهای دارای نظام غیردموکراسی بیشتر ارتباط دارد و از آنها دفاع و از دیکتاتورهای این کشورها به صورت حساب شده حمایت می‌کند. مردم بعضی از این کشورها هنوز صندوق رایی ندیده اند چرا که از انتخابات در این کشورها خبری نیست.

جعفری با اشاره به اینکه گفتمان و مبانی انقلاب اسلامی برگرفته از کلام وحی است، تاکید کرد: گفتمان انقلاب اسلامی بهترین و صحیح ترین زندگی را آموزش و ترویج می دهد و احیای تمدن نوین اسلامی از مراحل تکمیل انقلاب اسلامی است و باید با پشت سرگذاشتن انقلاب اسلامی، نظام اسلامی و دولت اسلامی به تمدن اسلامی دست یابیم که امیدواریم با شکل گیری دولت جوان و انقلابی این پروسه زودتر طی شود و به آرمان اسلامی که همانا حیات طیبه است دست یابیم.

وی بیان کرد: مردم با انتخابات صحیح، مسئولانی را انتخاب می‌کنند که از آرمان‌های انقلاب دست برندارند. انتخابات صرفا به منزله انتخاب یک فرد نیست بلکه یک جریانی انتخاب و تقویت می‌شود و اگر انتخاب نادرست باشد جریانی که در راستای آرمان‌های نظام است، ضعیف خواهد شد.

او افزود: در جریان انتخابات یادمان باشد که مردم سرمایه اصلی نظام اسلامی هستند و جمهوری اسلامی ایران محدود به یک قشر خاص نیست و نگاه به انتخابات باید نگاه فراگیر باشد. این نظام توفنده و محکم در مسیر ریل‌گذاری شده حرکت می‌کند و نباید با طرح برخی اشکالات و حاشیه‌ها فضای جامعه را مایوس کنیم.

جعفری بیان کرد: سیاه نمایی در خصوص وضع موجود و اشکال تراشی، برنامه دشمن برای مبارزه با نظام اسلامی است و از دشمن غیر از این انتظار نمی‌رود. دشمن هیچگاه خدمات و دستاوردهای نظام را به مردم نخواهد گفت بلکه همواره به دنبال سیاه نمایی و دلسرد کردن مردم است.

این مقام مسوول در پایان خواستار تبیین دستاوردهای نظام اسلامی از سوی نخبگان و دلسوزان انقلاب برای تقویت اعتمادعمومی و راهبری مردم برای حضوری آگاهانه در انتخابات ۲۸ خرداد شد، تا با برگزاری حماسه سیاسی پرشور و حداکثری، افتخاری دیگر بر افتخارات نظام افزوده شود.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.116.43.119 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Unknown تاریخ مشاهده: پنجشنبه, 30 فروردین,1403