بیانات مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در نشست تخصصی با موضوع نقش تورهای گردشگری در حفاظت از محیط زیست و گردشگری پایدار

یکشنبه, 16 آبان,1400

بیانات مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در نشست تخصصی با موضوع نقش تورهای گردشگری در حفاظت از محیط زیست و گردشگری پایدار

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: در استان زیرساخت لازم برای گردشگری وجود ندارد.

مهرداد فتحی بیرانوند در نشست تخصصی با موضوع نقش تورهای گردشگری در حفاظت از محیط زیست و گردشگری پایدار با محوریت جلوگیری از تحریف( سوءاستفاده از محیط‌ زیست) که به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، اداره کل حفاظت محیط زیست و میراث فرهنگی و با حضور تورهای گردشگردی مجاز در سالن جلسات اداره کل حفاظت محیط زیست برگزار شد، بیان کرد: در استانی زندگی می‌کنیم که کنشگران و مطالبه‌گرانی داریم که در کنار نقدهایی که می‌کنند، فضای صمیمی ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه متاسفانه با موضوع تخریب به انحای مختلف در لرستان مواجه هستیم، عنوان کرد: با رعایت قوانین، مقررات، فرهنگ‌سازی و آموزش باید این تخریب‌ها را مدیریت و به حداقل برسانیم.

فتحی بیرانوند گفت: لرستان کم‌نظیرترین استان به لحاظ تنوع ریستی است به گونه‌ای که ۲۵ درصد تنوع زیستی در آن وجود دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان بیان کرد: متاسفانه در استان با تهدید و تخریب (کوهستان، تالاب‌ها و دریاچه‌ها) به لحاظ تنوع زیستی روبرو هستیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر صنعت گردشگری درآمد بالایی دارد و تمرکز سیاستگذاران برای افزایش رونق اقتصادی کشور می‌تواند توسعه گردشگری باشد.

این مسئول گفت: لرستان نگینی از استان‌های کشور به لحاظ طبیعت و گردشگری است و می‌توان از پتانسیل در افزایش رونق اقتصادی استان استفاده کرد.

فتحی بیرانوند گفت: لرستان هدف گردشگری است و در ایام تعطیلات و نوروز شاهد حضور فراوان مسافرین هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به اینکه در راستای حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی به نفع اقتصاد مردم تلاش خواهیم کرد، افزود: ظرفیت زیستی در هر منطقه مشخص است و چنانچه بیش از حد به طبیعت فشار آورده شود ظرفیت زیستی را معکوس می‌کند به گونه‌ای که میزان تخریب سه برابر میزان احیاست.

وی عنوان کرد: دست‌اندازی انسان سبب تشدید تخریب‌ها شده است و تنها موضوع در مقابله با این مهم آموزش است و در این راستا جهاد دانشگاهی، میراث فرهنگی و حفاظت محیط زیست، می‌توان آموزش‌های عمونی، همگانی و تخصصی جلوی بسیاری از تخریب‌ها گرفته شود.

فتحی بیرانوند با بیان اینکه برخی تورهای گردشگری خارج از استان سبب تخریب‌هایی شدند و به عنوان نمونه تخریب در منطقه تنگه پیازه را شاهد بودیم،گفت: در حال حاضر با ورود گردشگران به برخی مناطق مواجه‌ایم که در آنجا آلودگی و پسماندهایی را در طبیعت به جای می‌گذارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه در استان زیرساخت‌های لازم برای گردشگری وجود ندارد، بیان کرد: باید گردشگری مسئولانه در جامعه ترویج داده شود.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.236.214.123 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Unknown تاریخ مشاهده: جمعه, 10 فروردین,1403