جلسه توجیهی و کارگاه اصول و فنون مذاکره

سه شنبه, 11 آبان,1400

جلسه توجیهی و کارگاه اصول و فنون مذاکره

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ مجتبی غلامی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان مرکزی در نشست توجیهی مسابقات مناظره دانشجویی و کارگاه آموزشی اصول و فنون مذاکره مناظره دانشجویی  که به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان برگزار شد، گفت: این جلسه توجیهی و کارگاه آموزشی اصول و فنون مذاکره در آستانه برگزاری دهمین دوره مسابقات ملی مناظره برگزار شده است.

وی افزود: مسابقات مناظره دانشجویان ایران، ISDC، جریانی برای آموزش فرهنگ گفت‌وگوی صحیح، اخلاقی، منطقی و علمی در میان دانشجویان است. اجرای این مسابقات از سال ۹۰ کلید خورد.

غلامی اظهارکرد: برای ترتیب دادن جلسه مناظره در این مدل، نخست باید موضوع آن تعیین و قبلا به شرکت کنندگان ابلاغ شود. یکی از شرایط تعیین موضوع آن است که قضیه یا موضوع به شکل مثبت مطرح شود و برای اثبات یا رد آن دلایلی اقامه شود. موضوع نیز باید مربوط به مسائل روز باشد تا مناظره کنندگان و شنودگان با علاقه در آن شرکت کنند.

وی با اشاره به فعالیت دبیرخانه مسابقات مناظرات، گفت: از فعالیت های شاخص این دبیرخانه می توان به تدوین مدل بومی مسابقات مناظره و برگزاری پنج دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران از سطوح استانی، منطقه ای و ملی، برگزاری کارگاه های آموزشی و تقویت فنون مرتبط با گفتگو، مناظره، تحقیق و کارگروهی و تدوین ۵ جلد کتاب آموزشی اشاره کرد.

دکتر الحسینی مدرس دانشگاه و داور چندین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی در مرحله استانی نیز در این جلسه در خصوص استفاده از منابع، نحوه مناظره و همچنین دفاع از موضوعات توضیحاتی را بیان کرد.

وی اظهارکرد: مناظره با مشاجره در بحث کاملا متفاوت خواهد بود و در این مسابقات، زبان بدن، نحوه دفاع کردن و استفاده از منابع مختلف و معتبر در امتیاز بسیار موثر خواهد بود.

علیرضا دارابی مدیر اجرایی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان مرکزی و دبیر اجرایی طرح نیز گفت: دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی در حالی برگزار خواهد شد که هنوز در ایام کرونایی کشور قرار داریم.

وی تصریح کرد سال های قبل مسابقات با حضور حداقل 30 تیم از دانشگاه های مختلف استان مرکزی برگزار می شد ولی در سال قبل و امسال به دلیل شرایط کرونایی و خطر انتقال ویروس، مسابقات با استقبال کمتری مواجه شده است اما سعی ما بر این است که مسابقات در بالاترین سطح و کیفیت برگزار شود.

مدیر اجرایی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان در پایان، خاطرنشان کرد: این مسابقات در بازه زمانی 23 الی 26 آبان ماه جاری برگزار خواهد شد.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 52.55.19.189 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Unknown تاریخ مشاهده: جمعه, 10 فروردین,1403