اختتامیه پویش«هم‎بازی سلام»

شنبه, 01 آبان,1400

اختتامیه پویش«هم‎بازی سلام»

 

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی لرستان، به همت سازمان دانشجویان این واحد، اختتامیه پویش«همبازی سلام» با حضور رئیس واحد و مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی در پارک ارم شهر خرمآباد برگزار شد.

 

در این مراسم دکتر امین سلاحورزیان با تبریک هفته ملی کودک اظهار کرد: کودکان یکی از ارزشمندترین سرمایههای اجتماعی هر جامعه محسوب میشوند و پرداختن به آنان باید از تمامی جوانب مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با تاکید بر اینکه در سیاستگذاریها باید به این قشر توجه شود، افزود: شخصیت انسان در دوران کودکی شکل میگیرد بنابراین نحوه تربیت و آموزش و تجربههای کودک برای آینده جامعه بسیار مهم و تعیین کننده است.

 

رئیس جهاددانشگاهی لرستان بیان کرد: بی توجهی به کودکان تاثیرات بدی در روان و شخصیت آنان بر جای میگذارد و عدم توانایی در برآورده کردن نیازهای آنان ممکن است سلامت و زندگی کودک را مورد تهدید قرار دهد.

 

 دکتر سلاحورزیان با بیان اینکه متاسفانه توجه به کودکی در فضای علمی دانشگاهی مغفول و بعضا مورد بیتوجهی قرار گرفته است، ادامه داد: جهاددانشگاهی به عنوان نهاد مولود انقلاب که فعالیتهای فرهنگی، علمی و پژوهشی را پیگیری میکند در موضوعات مختلف ورود کرده و خوشبختانه در سطح کشور نیز اقدامات ارزندهای انجام داده است.

 

وی به تشکیل سازمان دانشجویان توسط این نهاد اشاره کرد و با بیان اینکه این ساختار تشکیلاتی وابسته به معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی به منظور ساماندهی مطلوب و ارتقای مشارکت دانشجویان در زمینه‌های اجتماعی، سیاسی، علمی و فوق برنامه و در راستای تحقق تقویت فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در جامعه ایجاد شده است، اضافه کرد: این تشکل در لرستان از سال 91 فعالیت خود را آغاز کرده و تابحال نیز اقدامات ارزندهای انجام داده است.

 

رئیس جهاددانشگاهی لرستان تشکیل کانونهای دانشجویی تخصصی برای ایجاد بستر لازم جهت ورود هر چه بیشتر دانشجویان در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی را از جمله این اقدامات برشمرد و گفت: این سازمان به کودکان نیز توجه ویژهای داشته و با برگزاری جشنوارهها و ایستگاههای نقاشی ویژه کودک، کمپینهای حمایت از کودکان بیبضاعت مانند کمپین لباس گرم و... در این راستا فعال بوده است.

 

وی به پویش همبازی سلام اشاره کرد و با بیان اینکه این طرح نیز با هدف توجه به نسل آینده انقلاب اسلامی برنامهریزی شده است، افزود: خوشبختانه با استقبال خوب مردم و ارگانهای مختلف استان روبرو بوده که جای تقدیر دارد.

 

در ادامه حجتالاسلام والمسلمین مهدی قدرتی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان نیز به ذکر آیات و روایاتی از قرآن و ائمه اطهار(ع) درخصوص اهمیت و توجه به کودکان پرداخت.

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.118.145.114 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: چهار شنبه, 05 اردیبهشت,1403