فردای انقلاب "گفت و گوی صمیمانه با فرزند شهید مهدی تهی دست"

یکشنبه, 18 مهر,1400

فردای انقلاب "گفت و گوی صمیمانه با فرزند شهید مهدی تهی دست"

اعظم تهیدست، فرزند شهید مهدی تهیدست با بیان اینکه دلتنگی دختران شهید برای پدرانشان بسیار است و این دلتنگی در ایام سالگرد شهادت آنها بیشتر میشود گفت: راه به آرامش رسیدن ما، حضور بر مزار پدرانمان در گلزار شهداست.

همزمان با هفته ی دفاع مقدس، در برنامه "فردای انقلاب" که با اهداف نگاه عمیق به تهدیدها و فرصت های پیش روی انقلاب اسلامی و آشنایی دانشجویان با مبانی، رویش و ریشه های انقلاب اسلامی و انتقال پیام انقلاب به نسل آینده ساز، دیداری با فرزند شهید مهدی تهیدست در روز شهادت ایشان، از سوی سازمان دانشجویان استان گیلان رقم خورد.
و گفتگویی صمیمانه با اعظم تهیدست، کارشناس بهره وری دفتر برنامه ریزی نوسازی و تحول اداری استانداری گیلان صورت پذیرفت.

تهیدست در پاسخ به این سوال که فرزند شهید بودن چه تفاوت و تمایزی در زندگی شما ایجاد کرده است، گفت: 
فرزند شهید بودن باعث شده که انتظارت جامعه از ما خیلی بالاتر برود و به نوعی به شکل یک الگو به ما نگاه می شود. چون پدران ما در راه انقلاب و نظام به شهادت رسیدند، از همین رو اعمال ما هم مورد توجه بیشتری است. یعنی هم رفتارهای شایسته ما دیده می شوند و هم اگر خدای ناکرده خطا و لغزشی صورت گیرد، مسلما بیشتر نمود پیدا می کند و این وظیفه ی مارا بسیار سنگین تر می کند. این مسئله بسیاری از انتخاب های مارا تحت الشعاع قرار داده و مسیر را برای ما سخت تر کرده است.
فرزند شهید در مورد پدر و شرایط خانواده بیان کرد:
پدرم دیپلم و از نیروهای ارتش بودند. ما 4 فرزند دختر هستیم که موقع شهادت پدر، بزرگترین فرزند کلاس پنجم و کوچکترین فرزند شش ماهه بودند.
بنده در زمان شهادت پدرم حدود 3 سال داشتم و خاطره ی واضحی از ایشان به یاد ندارم اما مادرم می گوید که پدر، با عشق و اشتیاق خود راهی جبهه شدند و میگفتند این وظیفه و دینی بر گردن من است که باید از کشورم دفاع کنم.

وی در مورد نقش مادر در مدیریت خانواده اظهار کرد: 
محور اصلی خانواده همسران شهدا هستند که توانستد با صبر و آرامش خانواده را مدیریت کنند. مادر من حین شهادت پدرم، بانویی ۲۷ ساله بودند با چهار فررزند کوچک.
پس از شهادت پدرم مسئولیت ایشان بسیار سنگین شد و حامی ما در همه زمینه ها بودند و هر دو نقش پدر و مادر را برای ما ایفا کردند.

فرزند شهید در پاسخ به این سوال که به نظرشما تفاوت دانشجویان نسل امروز با دانشجویان نسل پدران شما چیست، عنوان کرد: 
بنظر من تفاوت آنچنانی بین نسل های دانشجویی وجود ندارد و تنها فرهنگ و اقتضای شرایط جامعه تمایزها را بوجود آورده است. دانشجویان امروزی نیز همان شور و شوق و احوال را دارند و نکته ی مهم اینجاست که باید این شور و اشتیاق در مسیر درست هدایت شود.

تهیدست بزرگترین دغدغه خود را بعنوان فرزند شهید نگاه بی مهر برخی از اقشار جامعه به خانواده شهدا دانست و تصریح کرد: در قشر کمی از جامعه این دیدگاه وجود دارد که فرزندان شهدا اگر به جایگاهی از نظر شغلی، تحصیلی و... می رسند، صرفا بخاطر امتیازات فرزند شهید بودن است. در واقع تلاش و پشتکار فرزندان شهدا نادیده گرفته شده و نگاه جامعه گاهی با بی مهری همراه است.

وی با بیان دلتنگی های دختران شهدا برای پدرانشان، افزود: با اینکه موقع شهادت پدر سن کمی داشتم اما بسیار برای ایشان دلتنگ می شوم و بویژه این دلتنگی در همین ایام سالگرد پدرم دوچندان می شود.
در مواقع دلتنگی حضور بر مزار پدر مرا آرام می کند.

فرزند شهید خطاب به دانشجویان نسل امروز گفت:
شور و شوق جوانی را که اقتضای سن شماست در مسیر درست قرار دهید. و بدانیم که مهمترین حامی خانواده است و در همه حال به خانواده متصل باشیم. و فراموش نکنیم که چه جوان هایی رفتند تا این امنیت و آرامش پایدار بماند.

تهیدست با بیان اینکه دختران شهدا دغدعه ها و دردهای مشترکی دارند، یادآور شد: نباید اجازه دهیم فشارها، مارا از آرمان های پدرانمان دور کند و یادمان برود که پدرانمان با چه هدفی رفتند و جنگیدند و به شهادت رسیدند.

وی در پایان به آثار دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: کتاب دا و فیلم تک تیرانداز روایتگر بسیار خوبی از حماسه های دفاع مقدس است و مطالعه کتاب و تماشای این فیلم را به دانشجویان نسل جوان پیشنهاد کرد.

شهید مهدی تهیدست متولد ۱۳۳۳/۹/۱ در شهرستان فومن استان گیلان و از نیروهای نظامی ارتشی بودند که به تاریخ ۱۳۶۴/۷/۷ در محور اهواز_خرمشهر (ایستگاه حسینیه شلمچه) با اصابت خمپاره به مقام رفیع شهادت نائل شدند.
آرامگاه این شهید بزرگوار در گلزار شهدای تازه آباد رشت واقع شده است.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.141.29.145 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: پنجشنبه, 13 اردیبهشت,1403