منتخبان سوگواره عکاسی «مَحرم مُحرم» تجلیل شدند

چهار شنبه, 14 مهر,1400

منتخبان سوگواره عکاسی «مَحرم مُحرم» تجلیل شدند

به گزارش ایکنا از لرستان، دهمین سوگواره عکاسی «مَحرم مُحرم» با موضوع عکاسی از آیین‌های عزاداری استان لرستان در ماه محرم و بخش ویژه «محرم و کرونا» در لرستان به همت سازمان فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی کشور، مرکز تخصصی فرهنگ و ادبیات بومی و سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی واحد لرستان برگزار شد.

بنابر رأی هیئت داوران این سوگواره متشکل از سعید سروش و رحمان گودرزی در بخش اول که عکاسی از آیین‌های عزاداری مردم لرستان در محرم بود شکیبا طولابی اول شد، فاطمه غفاریان دوم شد و طاهره منصوری به رتبه سوم دست یافت. همچنین در بخش ویژه که با موضوع «کرونا و محرم» برگزار شد، طاهره منصوری برگزیده شد.

امین آزادبخت، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد لرستان در این مراسم با بیان اینکه این دهمین دوره سوگواره عکاسی «مَحرم مُحرم» است که به‌ همت جهاددانشگاهی واحد لرستان برگزار شده است، گفت: این سوگواره با موضوع آیین‌های عزاداری مردم لرستان در ماه محرم در چهار بخش شعر، طراحی پوستر، عکاسی و موشن‌گرافیک برگزار می‏‌شود که محرم امسال با توجه به وضعیت قرمز کرونایی این سوگواره تنها در بخش عکاسی برگزار شد.

وی افزود: با فراخوان سوگواره عکاسی «مَحرم مُحرم» ۱۲۰ اثر به دبیرخانه این سوگواره واقع در سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد لرستان ارسال شد که از بین آنها سه اثر در بخش آیین‌های عزاداری محرم و یک اثر در بخش ویژه محرم و کرونا برگزیده و از آنان تجلیل خواهد شد.

آزادبخت با بیان اینکه آیین‌های عزاداری لرستانی‎ها در عاشورا منحصر به‌فرد و زبانزد است و هر ساله خبرنگاران، عکاسان و هنرمندانی از سراسر کشور و حتی کشورهای خارجی برای پوشش این مراسم به لرستان می‎آیند، ادامه داد: هر ساله از مجموع عکس‎های رسیده به دبیرخانه سوگواره نمایشگاهی در دانشگاه‌های استان برگزار می‌‏شد که امسال با توجه به شرایط کرونایی استان امکان برپایی این نمایشگاه وجود نداشت.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی لرستان به فعالیت‌های معاونت فرهنگی و سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی لرستان در زمینه تولید محتوا به مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی در قالب تیزر، کلیپ، پادکست اشاره کرد و گفت: هر سال در سالروز ولادت امام حسن‌مجتبی(ع) سفره افطاری خیابانی از سوی جهاددانشگاهی در سطح شهر خرم آباد برپا می‎شد که متأسفانه طی دو سال اخیر کرونا باعث شد این برنامه اجرا نشود.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.149.214.32 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: جمعه, 07 اردیبهشت,1403