اختتامیه دهمین سوگواره عکاسی «مَحرم مُحـــّـرم»

دوشنبه, 12 مهر,1400

اختتامیه دهمین سوگواره عکاسی «مَحرم مُحـــّـرم»

 

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی لرستان، مراسم اختتامیه دهمین سوگواره عکاسی «مَحرم مُحـــّـرم» به‌همت معاونت فرهنگی، سازمان دانشجویان و مرکز تخصصی فرهنگ و ادبیات بومی جهاد دانشگاهی واحد لرستان برگزار شد.

در این مراسم دکتر امین سلاحورزیان ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری پیام آور اخلاق و رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) و همچنین شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت علی ابن موسی الرضا(ع) اظهار کرد: جهاددانشگاهی به‎عنوان نهادی علمی، پژوهشی و فرهنگی در حوزه‎های مختلف در کشور نقش‎آفرینی می‎کند.

وی با بیان اینکه عاشورا از مهم‎ترین واقعه‎های تاریخ تشیع بوده و قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بزرگترین حرکت تاریخ در راستای آزادگی انسان‎هاست، اضافه کرد: فرهنگ عاشورایی سینه به سینه به نسل‎های بعدی منتقل می‎شود.

سرپرست جهاددانشگاهی لرستان با اشاره به اینکه عشق به ائمه اطهار(ع) به ویژه امام حسین(ع) با دل و جان‌ پیروان راستین آمیخته است، ادامه داد: اگر این فرهنگ با زبان هنر تبیین شود تاثیرگذاری به مراتب بیش‎تری خواهد داشت.

دکتر سلاحورزیان بیان کرد: در همین راستا جهاددانشگاهی با نگاه مذهبی خود اقدام به برگزاری سوگواره« مَحرم مُحرم» کرده تا دید و نگاه تازه و عمیق‎تری نسبت به این آیین صورت پذیرد.

وی ادامه داد: سعی در به تصویر کشیدن هر چه باشکوه‎تر این عشق و ارادت عاشقان ولایت داشته‎ایم و خوشبختانه امسال نیز دهمین دوره آن با استقبال خوب هنرمندان به پایان رسید.

گفتنی است در سوگواره امسال ۱۲۰ اثر به دبیرخانه ارسال و آثار دریافتی تحویل هیئت داوران این سوگواره شد که پس از داوری عکس‌های دریافتی به دبیرخانه نفرات برتر معرفی و با اهدای تقدیرنامه و جوایزی تجلیل شدند.

 
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.191.234.191 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: شنبه, 01 اردیبهشت,1403