نشست تخصصی «کافه محیط زیست

سه شنبه, 06 مهر,1400

نشست تخصصی «کافه محیط زیست

 

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی لرستان، به همت سازمان دانشجویان این واحد در مراسم افتتاحیه طرح سفیران محیط زیست، نشست تخصصی «کافه محیط زیست» با محوریت پرسش و پاسخ از مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان برگزار شد.
در ابتدای این جلسه دکتر امین سلاحورزیان ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: امیدوارم همگی ما از رهروان صدیق شهدا باشیم؛ عزیزانی که با دست خالی و نثار خون خود در مقابل توطئه‌‎های استکبار جهانی ایستادند و از استقلال مرزهای کشور دفاع کرده و حماسه آفریدند.
وی در ادامه با بیان اینکه جهاددانشگاهی نهادی برآمده از دل دانشگاه است و توجه ویژه‌‎ای به این قشر دارد، افزود: در همین راستا مکانی را فراهم آورده‎‌ایم تا دانشجویان با فراغ بال و تشکیل کانون‎‌های دانشجویی در جامعه موثر باشند و نقش آفرینی کنند.
دکتر سلاحورزیان به تشکیل اولین تشکل دانشگاهی حامی محیط زیست در بین واحدهای جهاددانشگاهی سراسر کشور توسط واحد لرستان تحت عنوان«کانون همیاران طبیعت» اشاره کرد و در ادامه گفت: این تشکل دانشجویی در راستای اهداف خود دستاوردهای مهمی هم داشته و از جمله آن‌ها می‌‎توان به «گردهمایی حامیان محیط زیست» اشاره کرد که با حضور معاون رئیس جمهور وقت خانم ابتکار برگزار شد؛ همچنین «همایش ملی زاگرس مرکزی» از دیگر اقدامات این کانون بود که باعث شد لرستان به این طرح بزرگ بپیوندد.
سرپرست جهاددانشگاهی لرستان اجرای طرح «مبارزه با زوال و خشکیدگی بلوط» را از دیگر اقدامات موثر کانون همیاران طبیعت برشمرد و اضافه کرد: دانشجویان با ایجاد نهالستان و تولید نهال بلوط در حفظ این گونه شاخص زاگرس و استان تلاش‎‌های زیادی داشته‌‎اند که جای تقدیر دارد.
وی اجرای پویش‌‎های متنوع دانشجویی از جمله «طرح نجات آب»را نیز از فعالیت‎‌های شاخص کانون همیاران طبیعت عنوان کرد و با بیان اینکه این طرح اقدامی موثر در راستای ایجاد حساسیت در جامعه برای بحران کمبود آب بوده است، ادامه داد: دانشجویان به عنوان اقشار فرهیخته و آگاه به مسائل روز جامعه باید ضمن ارتقای علم و دانش، در جهت رشد و تعالی معنوی خود و جامعه نیز کوشا باشند و در این راستا جهاددانشگاهی لرستان هم‌چون گذشته یار و همراه آنان خواهد بود.

 
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 35.175.174.36 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Unknown تاریخ مشاهده: پنجشنبه, 09 فروردین,1403