ششمین جشنواره ملی فیلم و عکس فناوری و صنعتی همزمان با شروع به کار دولت جدید برگزار می شود

دوشنبه, 25 مرداد,1400

ششمین جشنواره ملی فیلم و عکس فناوری و صنعتی همزمان با شروع به کار دولت جدید برگزار می شود

بهزاد رشیدی زمان برگزاری نمایشگاه، اکران آثار منتخب و مراسم اختتامیه جشنواره را مهر ماه 1400 اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد با استقرار دولت جدید روحیه کار کردن و انگیزه مدیران دولتی مرتبط با این حوزه بیشتر شده و به کارهای فرهنگی و زیربنایی اهمیت و اولویت بیشتری داده شود.
وی بهره بردار اصلی جشنواره را سازمان‌ها و مراکز دولتی و خصوصی فعال در عرصه صنعت و فناوری کشور قلمداد کرد و گفت: اگر حمایت‌های مقرر شده عملی نشود، ما نخواهیم توانست جشنواره را در موعد مقرر و آنطور که پیش بینی کرده ایم، برگزار کنیم.
رشیدی ادامه داد: برخی از دوستان و حتی مسئولان دولتی می‌گفتند با توجه به شرایط کشور، شما فعلا جشنواره را برگزار نکنید؛ اما ما سعی کردیم چراغ جشنواره را در فضای مجازی روشن نگه داریم. در این مدت سعی شده با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های فضای مجازی، موضوع مستندسازی صنعتی و فناوری تا حد زیادی تبیین و برجسته شود. براین اساس تعداد 15 عنوان نشست تخصصی فیلمسازی و عکاسی با اساتید، متخصصین و چهره‌های حوزه فیلم و عکس صنعتی و تبلیغاتی در موضوعات مختلف و کاربردی در فضای مجازی برگزار شده و ادامه دارد.
وی گفت: در همین راستا کار تولید محتوا و پیام و تحلیل تصویری در موضوعاتی همچون معرفی مستندسازان و عکاسان پیشکسوت صنعتی و تبلیغاتی ایرانی، معرفی عکاسان مطرح صنعتی و تبلیغاتی خارجی، معرفی برگزیدگان دوره‌های قبلی جشنواره همچنین نظرات و دیدگاه های مستندسازان و عکاسان فعال حوزه صنعتی و تبلیغاتی در ایران نیز در دستور کار بوده و در طول سال ادامه خواهد داشت.
دبیر جشنواره فردا با اشاره به استقبال هنرمندان عکاس و فیلمساز از دوره ششم جشنواره، در مورد تعداد آثار جشنواره گفت: در مهلت تعیین شده برای ارسال آثار، در بخش فیلم تعداد 310 اثر در بخش های مختلف برای دبیرخانه ارسال شده و این تعداد با توجه به تعاملات سازمانی جدید، در حال افزایش است و در بخش عکس هم 2500 اثر از 350 عکاس در بخش های شش گانه عکس، آثارشان را برای دبیرخانه جشنواره ارسال کرده اند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در هر دوره، کیفیت عکس ها و فیلم های ارسالی بهبود چشمگیری دارد و ما در این افزایش کیفی آثار، سهم ویژه ای برای خود قائل هستیم. البته نقش هنرمندان فیلمساز و عکاس را بسیار بیشتر از مدیران صنعتی می دانیم.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.142.98.108 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: پنجشنبه, 06 اردیبهشت,1403