مسابقه تولید محتوا و پادکست از کتاب «امام حسین (ع) شهید فرهنگ پیشرو انسانیت»

یکشنبه, 17 مرداد,1400

مسابقه تولید محتوا و پادکست از کتاب «امام حسین (ع) شهید فرهنگ پیشرو انسانیت»

مسابقه تولید محتوا و پادکست از کتاب «امام حسین (ع) شهید فرهنگ پیشرو انسانیت»

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد البرز از برگزاری مسابقه تولید محتوا و پادکست از کتاب «امام حسین (ع) شهید فرهنگ پیشرو انسانیت» نوشته علامه محمد تقی جعفری(ره) در ایام سوگواری ماه محرم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان البرز، سعید قاسمی جیردهی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی این استان  با اشاره به مفهوم فرهنگ عاشورا گفت: مقصود از فرهنگ عاشورا مجموعة مفاهیم، سخنان، اهداف و انگیزه ها، شیوه‌های عمل، روحیات و اخلاقیّات والایی است که در نهضت کربلا گفته شده یا به آنها عمل شده یا در حوادث آن نهضت، تجسّم یافته است. فرهنگ عاشورا را باید از کسانی آموخت که دست و دلشان و فکر و عملشان در کار عاشورا بوده است. درواقع در حرفها و هدفهای خود نقش آفرینان حماسة کربلا، این فرهنگ، به‌وضوح مطرح شده است و بی‌واسطه آن را نشان می دهد.

وی افزود: برنامه‌های ما باید در راستایی باشد تا جوانان  ما با فرهنگ عاشورایی آشنایی پیدا کنند و دل به ارزشهای بنیادین آن ببندند و همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند: «فرهنگ عاشورا امروزه در جامعه ما  نیازمند احیای مجدد است، چرا که با یک سری خرافات و ارزشهای موهوم ادغام شده است.»

قاسمی جیردهی به برگزاری مسابقه «زندگی، امام حسین(ع)، عاشورا» در ایام ماه محرم توسط معاونت فرهنگ جهاددانشگاهی واحد البرز اشاره کرد و گفت: کار امام حسین (ع) کار زندگی بوده است و از دل زندگی برخاسته است؛ پس ما می توانیم از راه حسین بن علی به شناخت زندگی برسیم و آن را پوچ گمان نکنیم. براساس آموزه های عاشورا، به زندگی خویش، براساس فرهنگ عاشورایی نظر کنیم و بایستی یاد بگیریم و در زندگی خویش تامل کنیم تا هویت واقعی خویش را شکل بدهیم.

وی ادامه داد: این مسابقه با هدف تولید محتوا و پادکست از کتاب «امام حسین (ع) شهید فرهنگ پیشرو انسانیت» نوشته علامه محمد تقی جعفری(ره) برگزار می‌شود.

قاسمی جیردهی افزود: علاقمندان می‌توانند تا تاریخ 22 شهریورماه سال جاری آثار خود را در قالب پادکست و یا تولیدی محتوا و خلاصه کتاب با خروجی و فرمت کلیپ در زمان‌های 15 دقیقه‌ای به کانال تلگرامی alborz_isojd@ ارسال کنند.  

وی در ادامه به نحوه‌ی آماده سازی محتوای آثار اشاره کرد و یادآور شد: در ارائه محتوای فایلها دقیقا از مطالب کتاب بدون دخل و تصرف استفاده شود. همچنین «خلاقیت در ارائه آثار و تأثیرگذاری مطلب»، «ذکر نام تهیه کنندگان،  نام کتاب و صفحه و فصل انتخاب شده در فایل ارائه شده» و «پادکست و یا تولید محتوا دربرگیرنده و بازنشر مفهومی خاص و جمع بندی شده باشد»؛ این موارد از جمله نکاتی است که باید درنظر گرفته شود.

قاسمی جیردهی در پایان گفت: شرکت کنندگان جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 02634505151 و 09388124028 تماس حاصل نمایند.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.128.79.88 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: جمعه, 31 فروردین,1403