گزارش تصویری

شنبه, 19 تیر,1400

گزارش تصویری

مرور یک «پایان خود خواسته»

نشست تخصصی نقد و بررسی پدیده خودکشی با نگاهی به وقایع اخیر دانشگاه فردوسی و ماجرای اندوه‌بار خودکشی یکی از دانشجویان پست‌دکتری این دانشگاه، توسط سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، در این نشست که با حضور دکتر حمید مسعودی عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند و دکتر احسان متین‌فر دانشجوی ترم آخر روان‌شناسی بالینی دانشگاه فردوسی و جمعی از دانشجویان، به صورت حضوری و مجازی برگزار شد؛ اساتید و حضار به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه این رویداد تلخ پرداختند.

دکتر متین‌فر در این نشست با تشریح ساختار قدرت و تاثیر آن بر روی اجزای مختلف جامعه و افراد به تشریح فرآیندهایی پرداخت که در آن فرد دچار آسیب‌های ذهنی می‌شود. 

وی در ادامه با انتقاد از نگاه حاکم در محیط آکادمیک پیرامون دانشجویان و اساتید، نظام رتبه‌بندی اساتید و مقاله‌محور بودن آن را یکی از آسیب‌هایی معرفی کرد که سلامت روانی دانشجویان را تهدید می‌کند.

در ادامه این نشست نیز دکتر مسعودی با تشریح برخی مستندات در خصوص وقایع اتفاق افتاده در دانشگاه فردوسی پیرامون این رویداد تلخ اظهار کرد: برخی از عوامل موثر در این رویداد هنوز به طور کامل مشخص نشده‌اند و برای قضاوت نهایی باید آن‌ها را به طور کامل احصا کرد.

وی با انتقاد از طرح برخی مسائل غیر مرتبط در نشست برگزار شده در دانشگاه فردوسی توسط برخی از طرفین بحث گفت: متاسفانه در سیستم روانشناسی ما دیدگاه‌های کمی حاکم شده است و برخی توجهات ویژه که بایستی در ساختار یک فرآیند روانشناسانه و آسیب‌شناسانه صحیح مورد توجه قرار بگیرد، مغفول واقع می‌شود.

در ادامه نیز مباحث مطرح شده توسط کارشناسان از طریق پرسش و پاسخ ادامه پیدا کرد .

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 34.201.8.144 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Unknown تاریخ مشاهده: جمعه, 10 فروردین,1403