پیوستن همراهانی جدید به «رویداد بازی‌دانان»

سه شنبه, 11 خرداد,1400

پیوستن همراهانی جدید به «رویداد بازی‌دانان»

رویداد طراحی و تولید بازی‌های رومیزی «بازی‌دانان» با هدف ارائه آموزش‌های اولیه لازم در این زیست‌بوم نوپا و میان‌رشته‌ای به صورت آنلاین و رایگان در حال برگزاری‌است.

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، ساختار آموزشی رویداد «بازی‌دانان» بر اساس کسب مهارت‌های لازم در طراحی، ساخت و عرضه یک بازی رومیزی، از چهار کارگروه «طراحی مکانیزم»، «طراحی محصول»، «مدیریت تولید» و «مدیریت فروش» تشکیل شده و تلاش دارد تا با آغاز مسیری نو و علمی، به سهم خود در ایجاد «دانایی» در این حیطه نقشی ایفا کند.


این رویداد با شعار «بر مدار بازی بیاموزیم» در سه مرحله انجام خواهد شد:

در مرحله نخست، شرکت‌کنندگان با
 ۱. انجام ثبت نام در سایت رویتاب،
۲. ارائه انگیزه‌نامه،
۳. مشاهده «ویدئو مقاله‌ها(در دست انتشار)» و
۴. انجام تکالیف و تمرین‌های محوله،
مورد ارزیابی شورای علمی قرار خواهند گرفت. افراد برگزیده وارد مرحله دوم می‌شوند.

در مرحله دوم، کارگاه‌های آموزشی آنلاین برگزار خواهد شد و در پایان این مرحله هم با انجام تکالیف، شورای علمی «بازی‌دانان» افراد دارای صلاحیت را به مرحله سوم معرفی خواهند کرد.


مرحله سوم، تمرین طراحی و ساخت یک بازی رومیزی بر اساس یک «صورت مساله واقعی» ارائه شده توسط سازمان‌ها، ارگان‌ها و یا شرک‌های علاقمند است. شرکت‌کنندگان در این مرحله به صورت گروه‌هایی متشکل از چهار تخصص اصلی مذکور تحت راهنمایی متخصصان و مدرسین این حوزه قرار خواهند گرفت. 
در انتهای این مرحله محصولاتی که حائز شرایط لازم برای تجاری‌سازی قرار بگیرند با همکاری تولیدکنندگان مطرح این حوزه به تولید خواهند رسید.


«بازی‌دانان» رویدادی مساله‌محور و با تاکید بر مهارت‌آموزی است که «مدرسه بازی‌پردازی» سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی با همکاری شرکت‌های «باهمزی»، «هوپا»، «سرزمین ذهن زیبا»، «مستفیل»، «رومیز» و «دانادل» برگزار می‌نماید.

این رویداد با همراهی کافه‌بازی‌های مطرح سطح کشور شامل «کافه کندو» از شیراز، «فکرخوب» از مشهد، «کیف کوک» از اهواز، «خانه بازی» از رشت، «کافه لِوِل‌آپ» از کرج، مجموعه «فکرکده» (از شهرهای اصفهان، اهواز، کیش، همدان و تهران) و «کافه گیک» از تهران، و همچنین حضور فعالان عرصه بازی‌های رومیزی شرکت‌های تولیدی «هوگرگیمز» و «کوکیتو» در جریان است.


حامیان این رویداد «معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی»، وزارتخانه‌های «علوم، تحقیقات و فناوری»، «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، «شورای نظارت بر طراحی، ساخت، واردات و توزیع اسباب بازی»، «انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی ایران» و «بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای» می‌باشند.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.92.84.196 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Unknown تاریخ مشاهده: جمعه, 10 فروردین,1403