اعلام نتایج

یکشنبه, 02 خرداد,1400

اعلام نتایج

بیانیه هیات داوران دومین جشنواره دانشجویی فرهنگ هنری اقوام ایران زمین
 
 با لطف پروردگار متعال و با مشارکت و همراهی دانشجویان عزیز از سراسر کشور، این جشنواره با تاکید بر پاسداشت فرهنگ و آداب و سنن  اقوام پر افتخار کشور  عزیزمان شکل گرفت.

این رویداد هنری که برای دومین بار با تاکید بر بیان تصویری و هنرمندانه سبک زندگی و آداب و سنن ، نمایش جلوه‌های کار و فعالیت و روایت تصویری فرهنگ پر بار اقوام ایران زمین برگزار گردید، سر‌آغاز و نقطه عطفی در راستای حفظ و اشاعه فرهنگ بومی  و آیین ها و سنن ایرانی با هدف ایجاد وحدت و هم افزایی در بین اقوام اصیل ایرانی در شرایط موجود بود که با حضور پر‌شور هنرمندان و با ارائه بیش از 300 اثر در دو بخش  فیلم کوتاه مستند و عکس برگزار گردید.

     آنچه که هیات داوران دومین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در نظر داشتند، نگاه خلاقانه و هنرمندانه عکاسان  و فیلم سازان در نمایش آیین ها، سنن و جلوه های زیبای زندگی اقوام کهن ایران زمین  بود. این جشنواره می‌تواند ضمن فراهم کردن بستری مناسب در راستای ارائه توانمندی‌ها و خلاقیت‌های هنرمندان، گامی موثر در جهت ارائه تصاویر ماندگار و نمایش جلوه‌های گوناگون زندگی و آداب و سنن فرهنگی اقوام مختلف باشد.

به خاطر شرایطی که به واسطه  همه گیری ویروس کرونا در کشور حاکم شده و به جهت رعایت پروتکل های بهداشتی، علیرغم میل باطنی هیئت داوران، داوری این جشنواره به صورت مجازی انجام گرفت.  آیین اختتامیه این مراسم هم به صورت برخط برگزار خواهد شد.

بخش عکس : در مرحله اول قضاوت از میان بیش از 200 اثر ارسالی، 55 اثر کاندید و ۳۰ اثر انتخاب شدند که از میان ۳۰ اثر راه یافته به مرحله نهایی مسابقه، 5 اثر جوایز اول تا پنجم را از آن خود کردند.

 نتایج نهایی:
نفر اول : آقای پرویز گلی زاده

نفر دوم:  آقای امین رحمانی

 نفر سوم: آقای محمد وروانی فراهانی
 
نفر چهارم:  خانم معصومه فریبرزی

 نفر پنجم:  آقای حامد نیرومند

بخش فیلم مستند کوتاه : در مرحله اول قضاوت از میان بیش از 40  اثر ارسالی، 15 اثر کاندید  نهایی شدند و از این میان  آثار زیر منتخب شدند.

نفر اول  و دوم: هیات داوران  اثری را شایسته رتبه اول و دوم ندانست

نفر سوم: فرزانه عینی (چنارها ی چارچنار)

نفر چهارم: رضا پارسا ( یادگارهای فروریخته )

 


با احترام
هیئت داوران

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.222.182.105 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Unknown تاریخ مشاهده: پنجشنبه, 30 فروردین,1403