«دانشگاهیان تاریخ‌ساز» جایگزین راهیان نور دانشجویی شد

یکشنبه, 24 اسفند,1399

«دانشگاهیان تاریخ‌ساز» جایگزین راهیان نور دانشجویی شد

به گزارش ایكنا از فارس، سیدمصطفی موسوی، مدیر فرهنگ‌سازی ناحیه بسیج  دانشجویی فارس امروز، ۲۴ اسفندماه در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه و آئین رونمایی از پوستر جشنواره استانی فرهنگی ـ هنری دانشگاهیان تاریخ‌ساز گفت: جشنواره استانی فرهنگی ـ هنری دانشگاهیان تاریخ‌ساز به‌صورت متمرکز توسط ناحیه بسیج دانشجویی فارس برگزار می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این جشنواره برنامه‌های مختلفی به‌عنوان برنامه‌های فرهنگی جایگزین راهیان‌نور جهت اجرا به دانشگاه‌ها ارائه شده است.

موسوی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد دفاع مقدس گفت: معظم‌له می‌فرمایند اینکه تصور شود که هنر دفاع مقدس در جامعه ما مخاطب ندارد، طالب ندارد، این خطای بزرگی است و از اشتباهات فاحش است و تحقیقاً پر مشتری‌ترین آثار هنری بعد از انقلاب در زمینه‌های مختلف آن آثار هنری است که مربوط به دفاع مقدس بود چه در زمینه فیلم، سینما و چه در زمینه کتاب، خاطره، داستان.

مدیر فرهنگ‌سازی ناحیه بسیج  دانشجویی فارس با بیان اینكه جشنواره استانی فرهنگی ـ هنری دانشگاهیان تاریخ‌ساز با شعار راهیان نور در آینه هنر و در ١٣ موضوع برگزار می‌شود، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شهدای دانشجوی جهان اسلام، نقش خانواده شهدای دانشجو در دفاع مقدس، جبهه بین‌المللی مقاومت و دانشگاه، بازآفرینی هنری وصایای شهدای دانشجو، بازشناسی مفاهیم هنری دفاع مقدس با مضمون جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، سیره شهدا و دانشگاه، وحدت مردمی در دوران دفاع مقدس و بعد از آن، راهیان‌نور و بازتاب جهانی، شهدای دانشجوی فرمانده و شهدای دانشجوی خواهر، رسالت‌های استان در بازشناسی و بازآفرینی نقش شهدای دانشجو، انقلاب اسلامی در دوران جنگ تحمیلی و دانشگاه، بسیج دانشجویی و نقش آن در دوران دفاع مقدس از جمله این موضوعات هستند.

وی اظهار كرد: جشنواره مذكور در ۷ بخش هنرهای تجسمی شامل نقاشی، خوشنویسی، موشن گرافیک، طراحی پوستر، تایپوگرافی، تصویرسازی؛ شعر شامل آزاد، سپید، کلاسیک؛ ادبیات داستانی شامل رمان، دل نوشته، خاطره، داستان کوتاه؛ فیلم کوتاه شامل داستانی، مستند، پویانمایی، نماهنگ، فیلمنامه؛ تئاتر شامل تئاتر، تعزیه‌خوانی، نمایشنامه؛ عکس شامل تک عکس، مجموعه عکس؛  موسیقی شامل آواها و نواها برگزار می‌شود.

موسوی گفت: مهلت ارسال آثار تا ١٠ اردیبهشت ماه سال ١۴٠٠  و اعلام نتایج آثار راه یافته به بخش مسابقه تا ٢٨ اردیبهشت ماه ١۴٠٠ و آئین اختتامیه و اهدای جوایز از ١ الی ١٣ خردادماه ١۴٠٠ خواهد بود.

وی یادآور شد: علاقه‌مندان باید آثار خود را با ذکر مشخصات و نام کامل صاحب اثر به همراه ارسال یک قطعه عکس پرسنلی از متقاضی که حداکثر یک مگابایت باشد در واتساپ به شماره تماس ۰۹۰۲۱۳۹۲۸۷۸ ارسال كنند و آثار مکتوب یا آثاری که به صورت فیلم یا کلیپ است باید در قالب یک لوح فشرده DVD و در سه نسخه با کیفیت بالا به دبیرخانه استانی ارسال شود، همچنین کانال ارتباطی جشنواره در ایتا به آدرس @yadvare۳ است.

موسوی اضافه كرد: آدرس دبیرخانه دائمی جشنواره شیراز، میدان امام حسین(ع)، جنب دفتر امام جمعه شیراز، ناحیه بسیج دانشجویی فارس، مدیریت فرهنگ‌سازی انتخاب شده است.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.144.113.197 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Unknown تاریخ مشاهده: پنجشنبه, 30 فروردین,1403