افتخار جهاددانشگاهی توجه به حوزه قرآن است / آغاز به‌کار «شهود قدسی ۵»

یکشنبه, 24 اسفند,1399

افتخار جهاددانشگاهی توجه به حوزه قرآن است / آغاز به‌کار «شهود قدسی ۵»

به گزارش ایکنا از فارس، مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس امروز، ۲۱ اسفندماه در مراسم بزرگداشت روز جهانی قرآن که به‌همت این نهاد و خبرگزاری ایکنا و اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس، حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و سازمان فضای مجازی سپاه فجر و بسیج هنرمندان فارس برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز بعثت ‍پیامبر خوبی‌ها(ص)، قرآن را سند جاودانگی بعثت پیامبر(ص) توصیف کرد و گفت: در چنین روزی نخستین آیه‌های کلام وحی بر قلب نازنین پیامبر(ص) نازل شد.

وی با بیان اینکه قرآن کتاب دین، زندگی، آیین و کتاب کمال بشریت است، گفت: امروز در کشور اسلامی ما نگاه و عمل به قرآن و ترویج آن از اولویت‌هایی است که همه مسئولان و دوستداران و علاقه‌مندان به قرآن باید بدان بپردازند.

بابایی به سبقه تشکیل جهاددانشگاهی اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی در سال ۵۹ به فرمان امام راحل و با هدف ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی تأسیس شد و طی این سال‌ها در حوزه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، قرآنی، پژوهشی و غیره اقدامات فاخری را انجام داده است.

رئیس جهاددانشگاهی فارس یکی از افتخارات این نهاد را فعالیت در حوزه‌های فرهنگی، انقلابی و قرآنی دانست و گفت: به‌منظور ترویج فرهنگ قرآن و سبک زندگی اسلامی در جامعه خبرگزاری ایکنا توسط این نهاد انقلابی راه‌اندازی شد که اخبار آن به‌عنوان نخستین رسانه قرآنی جهان اسلام به ۱۹ زبان زنده دنیا ترجمه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه یکی از وظایف ما این است که در حوزه قرآن و آموزش و عمل به آن بتوانیم اقدامات فاخر و مثمر ثمری را انجام دهیم، گفت: نیاز امروز جامعه ما گسترش فرهنگ قرآن و انس با آن و همچنین عمل به آموز‌ه‌های این کتاب آسمانی است.

بابایی بیان کرد: عید بزرگ مبعث و سالروز نزول قرآن کریم بر قلب نازنین پیامبر(ص) و بعد از آن تلاوت و انس با قرآن کریم گام نخست در این راه است و بعد از آن باید وارد عرصه تزکیه، تعلیم، تعلم و عمل به آیات وحی شد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس یکی از دغدغه‌های همیشگی این مجموعه را در اجرای برنامه‌های مختلف ترویج فرهنگ قرآنی و اسلامی برشمرد و گفت: امروز نگاه ویژه‌ای به جامعه قرآنی، آموزش‌های قرآنی، اخلاق قرآنی و عدالت قرآنی باید داشته باشیم و یکی از اساسی‌ترین نیازهای امروز آشنایی نسل جوان با آموزه‌های قرآن کریم است.

وی با تأکید بر اینکه دستیابی به کمال انسانی جز با انس و عمل به آیات وحی امکان‌پذیر نیست، گفت: در مجموعه جهاددانشگاهی تلاش می‌کنیم تا از همه ظرفیت‌ها و توان خود فرهنگ قرآن را در جامعه جاری و ساری کنیم.

بابایی در ادامه سخنان خود یکی از برنامه‌های فرهنگی و قرآنی جهاددانشگاهی را برپایی جشنواره ملی هنر و قرآن با عنوان «شهود قدسی» برشمرد و گفت:  این جشنواره به‌صورت سالانه ویژه دانشجویان سراسر کشور به‌همت جهاددانشگاهی فارس برگزار می‌شود که امسال پنجمین دوره آن را با مشارکت نهادهای مختلف برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره از امروز آغاز شده است، گفت: امسال نسبت به سال‌های گذشته رشد ۵۰ درصدی در بحث همکاری و همیاران این جشنواره داشته‌ایم و دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی برای اجرای این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند که جای تقدیر دارد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با یادآوری این نکته که به دلیل شیوع کرونا تلاش شده است تا این جشنواره در بستر فضای مجازی اجرا شود، گفت: این جشنواره در سه رشته پوستر، تصویرسازی و لوگوتایپ و با موضوعاتی پیشنهادی نظیر شواهد و مصادیق قرآنی مرتبط با بیانیه گام دوم انقلاب، آیات امر به احسان و کمک به نیازمندان، آیات مربوط به عدالت، آیات مربوط به امر به معروف و نهی از منکر، آیات مربوط به نماز، تصویرسازی قصه‌های قرآنی، آیات مربوط به جهاد و طراحی لوگوتایپ برای اسامی سوره‌ها و سوگندهای قرآنی برگزار خواهد شد.

وی آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره را ۳۱ خردادماه سال ۱۴۰۰ اعلام و ابراز امیدواری کرد که مرحله داوری این جشنواره در تابستان سال آینده انجام شود.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.216.186.164 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: پنجشنبه, 06 اردیبهشت,1403