برپایی بزرگداشت روز جهانی قرآن در شیراز / «شهود قدسی ۵» دانشجویان را فرامی‌خواند

یکشنبه, 24 اسفند,1399

برپایی بزرگداشت روز جهانی قرآن در شیراز / «شهود قدسی ۵» دانشجویان را فرامی‌خواند

مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس در این رابطه به خبرنگار ایکنا گفت: نام‌گذاری روز جهانی قرآن توسط آستان مقدس امام حسین(ع) یكی از بهترین راه‌های همراهی دو ثقل قرآن و عترت است و بسیار خوب و مناسب است كه امت واحده اسلام به این پویش جهانی بپیوندند تا گام‌های مؤثری در همراهی این دو ثقل برداشته شود.

وی افزود: همان‌طور كه رهبر معظم انقلاب فرمودند بزرگترین مشكل مسلمانان دوری از قرآن است بنابراین ما وظیفه داريم از هر فرصتی برای مهجوریت‌زدایی از قرآن كریم استفاده كنيم و از آنچه در توان داريم در این راه بهره جوییم.

بابایی با بیان اینکه جهاددانشگاهی از ابتدای تأسیس تاکنون همواره توجه ویژه‌ای به فعالیت‌های قرآنی داشته و دارد، گفت: یکی از برنامه‌های قرآنی جهاددانشگاهی فارس اجرای موفق چندین دوره جشنواره ملی هنرهای قرآنی دانشجویان سراسر کشور با عنوان «شهود قدسی» است که تاکنون ۴ دوره آن برگزار شده است.

رئیس خبرگزاری ایکنا شعبه فارس اظهار کرد: بنا داریم به یاری خدا مراسم افتتاحیه و رونمایی از پوستر این جشنواره را در روز جهانی قرآن در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برپا کنیم. همچنین نمایشگاهی نیز از آثار برگزیده دوره‌های قبل این جشنواره در همین روز در حرم مطهر برپا خواهد شد.

محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس نیز به خبرنگار ایکنا گفت: نامگذاری روز جهانی قرآن از سوی حرم مطهر امام حسین(ع) یک اتفاق مبارک و فرخنده است و در حقیقت همراهی و انس عترت با قرآن کریم را یادآور می‌شود.

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم گره از مشکلات مردم و جامعه باز شود، راهی جز عمل به قرآن کریم نداریم و اگر به آموزه‌های این کتاب آسمانی عمل شود، قطعاً می‌توانیم بسیاری از معضلاتی که  امروز در سطح کشور وجود دارد را برطرف کنیم و این مشکلات امروز همگی به‌دلیل دوری از قرآن و عمل نکردن به آموزه‌های آن است.

اسلامی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا هر روزمان قرآنی شود نه فقط یک روز، پیشنهاد داد تا از مبعث امسال تا مبعث سال آینده برای خود یک سال قرآنی تعریف کنیم.

مسئول بخش قرآن شورای قرآن و عترت فارس همچنین اهمیت توجه به پیشکسوتان قرآنی را یادآور شد و گفت: قطعاً نقشه راه قرآنی برای استان باید ترسیم کنیم و یکی از کارهایی که باید برای آن انجام شود، توجه ویژه به پیشکسوتان قرآنی است، به‌همین دلیل یکی از برنامه‌های خود را در روز جهانی قرآن تجلیل از پیشکسوتان قرآنی استان قرار دادیم.

وی از برگزاری مراسم تجلیل از ۵ پیشکسوت قرآنی استان فارس در مراسم بزرگداشت روز جهانی قرآن در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) خبر داد و گفت: در این مراسم همچنین یکی از پیشکسوتان قرآن استان نیز به بیان نکاتی درباره چگونگی ترویج فعالیت‌های قرآنی در جامعه سخنرانی خواهد کرد.

اسلامی در پایان از جامعه قرآنی استان فارس اعم از قاریان، حافظان، مرتلان، مؤذنان، مبتهلان و فعالان قرآنی استان درخواست کرد تا ضمن حضور در این مراسم معنوی به پویش روز جهانی قرآن بپیوندند.

مجید میکائیلی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس نیز به خبرنگار ایکنا گفت: یکی از ملزوماتی که باید در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه بدان توجه داشت، استفاده از ظرفیت هنر است چرا که هنر زبان فطرت انسان‌هاست و هر حقیقتی اگر با زبان هنر بیان شود، به راحتی بر دل‌ها می‌نشیند و اثر می‌کند.

وی با بیان اینکه از صدر اسلام تاکنون هنر متعهد همواره یار و همراه مسلمانان در نشر حقایق و زیبایی‌های دین مبین اسلام بوده است، گفت: امروز هم برای نشر حقایق قرآن استفاده از زبان هنر یکی از بهترین ابزارهایی است که هر کسی به راحتی می‌تواند آن را درک کند.

میکائیلی در ادامه به برگزاری مراسم بزرگداشت روز جهانی قرآن در شیراز اشاره کرد و گفت: سازمان بسیج هنرمندان در راستای رسالت ذاتی خودش که نشر و ترویج هنر متعهد و انقلابی در سطح جامعه است، بر خود واجب دید که در این برنامه نورانی مشارکت داشته باشد، لذا یکی از برنامه‌هایی که در این روز تدارک دیده‌ایم بداهه‌نگاری آیات وحی با حضور هنرمندان خوشنویس برجسته استان فارس در حاشیه مراسم بزرگداشت روز جهانی قرآن در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) است.

یادآور می‌شود، با همکاری و مشارکت سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس مراسم بزرگداشت روز جهانی قرآن در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به‌صورت زنده در بستر اسکای روم و همچنین اینستاگرام پخش خواهد شد که آدرس آن متعاقباً اعلام می‌شود.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 44.222.116.199 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Unknown تاریخ مشاهده: پنجشنبه, 09 فروردین,1403