روز جهانی قرآن؛ فرصتی برای مهجوریت‌زدایی قرآن / «شهود قدسی ۵» آغاز به‌كار می‌كند

یکشنبه, 24 اسفند,1399

روز جهانی قرآن؛ فرصتی برای مهجوریت‌زدایی قرآن / «شهود قدسی ۵» آغاز به‌كار می‌كند

مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به نام‌گذاری روز مبعث فرخنده پیامبر مكرم اسلام(ص) به‌نام روز جهانی قرآن از سوی آستان مقدس امام حسین(ع) گفت: سفارش اكید پیامبر مكرم اسلام(ص) همراهی دو ثقل قرآن و عترت بود چرا كه هر كدام از اینان بدون یكدیگر كامل نخواهند بود.

وی افزود: تفسیر آیات قرآن كریم و بیان بطون و لایه‌های آیات قرآن كریم نیاز به قرآن‌ها ناطقی دارد كه در طول تاریخ همواره مشعل فروزان مكتب اسلام را روشن نگه داشتند و بهترین و نخستین افرادی كه در این مسیر گام نهادند همان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بودند كه خداوند به آنان عصمت ازلی اعطا كرد تا از هرگونه خطا و اشتباه بری باشند بنابراین این افراد در كنار آموزه‌های قرآن كریم بهترین راهنمایان انسان‌ها برای دستیابی به كمال و سعادت هستند.

بابایی با ذكر این نكته كه طی طریق حق و بندگی مسلماً نیاز به راهنما دارد و هیچ‌گاه بدون راهنما نمی‌توان راه‌های سخت و دشوار را برای دستیابی به كمال و سعادت طی كرد، گفت: از آنجا كه خداوند پیامبر مكرم اسلام(ص) را رحمت عالمیان معرفی كرده است، مسلماً رحمت عالمیان هم برای انسان‌ها چیزی جز خیر و نیكی نمی‌خواهد بنابراین باید به سفارش اكید آن حضرت برای همراهی دو ثقل قرآن و عترت عمل كنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس، نام‌گذاری روز جهانی قرآن توسط آستان مقدس امام حسین(ع) را یكی از بهترین راه‌های همراهی این دو ثقل عنوان كرد و گفت: بسیار خوب و مناسب است كه امت واحده اسلام به این پویش جهانی بپیوندند تا گام‌های مؤثری در همراهی این دو ثقل برداشته شود.

وی همچنین تلاش برای بزرگداشت روز جهانی قرآن را اقدامی بسیار مناسب در راستای مهجوریت‌زدایی از قرآن كریم عنوان كرد كه می‌توان برای آن موج رسانه‌ای مناسبی ایجاد كرد و سپس گفت: همان‌طور كه رهبر معظم انقلاب فرمودند بزرگترین مشكل مسلمانان دوری از قرآن است بنابراین ما وظیفه داريم از هر فرصتی برای مهجوریت‌زدایی از قرآن كریم استفاده كنيم و از آنچه در توان داريم در این راه بهره جوییم.

بابایی با بیان اینكه جهاددانشگاهی همواره توجه به فعالیت‌های قرآنی را یكی از اولویت‌های اصلی خویش قرار داده است، گفت: راه‌اندازی نخستین رسانه قرآنی جهان اسلام و ترجمه اخبار آن به زبان‌های زنده دنیا و همچنین اجرای برنامه‌های قرآنی در طول سال از جمله فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی هستند كه گواه اهمیت این نوع فعالیت‌ها برای این نهاد انقلابی هم هستند.

رئیس خبرگزاری ایكنا شعبه فارس، یكی از مهم‌ترین برنامه‌های قرآنی جهاددانشگاهی فارس را اجرای جشنواره ملی هنرهای قرآنی دانشجویان سراسر كشور با عنوان «شهود قدسی» عنوان كرد و گفت: این جشنواره به‌یاری برای پنجمین دوره به‌میزبانی جهاددانشگاهی فارس برگزار خواهد شد.

وی اظهار كرد: مراسم افتتاحیه و اعلام فراخوان این جشنواره را در روز مبعث پیامبر مكرم اسلام(ص) مصادف با روز جهانی قرآن برگزار خواهیم كرد كه تلاش می‌كنیم به یاری خدا این برنامه را در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار كنیم و در حاشیه آن نیز نمایشگاهی از آثار برگزیده دوره‌های قبل را در صحن حرم مطهر برپا كنیم.

بابایی همچنین با اشاره به راه‌اندازی شورای قرآن و عترت در استان فارس گفت: خبرگزاری ایكنا متعلق به جهاددانشگاهی در این شورا عضویت دارد و در این راستا به اطلاع‌رسانی‌های دقیق فعالیت‌های قرآنی این شورا كه با همكاری نهادهای مختلفی در سطح استان اجرا می‌شوند، می‌پردازد.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.239.52.235 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Unknown تاریخ مشاهده: جمعه, 10 فروردین,1403