وبینار کرونا و محیط زیست در واحد صنعتی اصفهان برگزار گردید

دوشنبه, 20 بهمن,1399

وبینار کرونا و محیط زیست در واحد صنعتی اصفهان برگزار گردید

 

 

 

این برنامه به همت کانون دوستداران محیط زیست- باشگاه حامیان محیط زیست منطقه 8 کشور و زیر نظر سازمان دانشجویان معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در روز سه شنبه 14 بهمن ماه، با حضور دکتر علیرضا موسوی و مهندس محمد درویش در فضای مجازی برگزار شد و مورد استقبال دانشجویان و فعالان محیط زیست قرار گرفت.

 

مهندس درویش گفتند در ابتدا تصور این بود که کرونا به کمک محیط زیست آمده، ترددها کم شده، گازهای گلخانه ای کم شده، امنیت به طبیعت برگشته، زاد و ولد حیات وحش زیاد شده، برخورد حیات وحش با خوردروها به شدت کاهش پیدا کرده و  همه چیز حکایت از نفس کشیدن طبیعت داشت اما آرام آرام متوجه شدیم که اینگونه نیست.

 

در واقع کرونا باعث شد اقتصاد به فلاکت وحشتناکی برسد و فلاکت اقتصادی سبب فقر جوامع محلی شد و فقر باعث شد گزارشهای زیادی از قاچاق چوب، آتش سوزیهای عمدی اتفاق وشکار بی رویه اتفاق بیفتد.

 

فاجعه ماسک ها و ظروف یکبار مصرف و پلاستیک ها و همه تلاشهای فعالان محیط زیستی در طول این سالها انجام داده بودند که محیط زیست را از کیسه های پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف حذف کنند متاسفانه به خاطر رعایت پروتکل های بهداشتی و افراط استفاده از این وسایل دوباره برگشته و تصور اینکه فرصتی برای محیط زیست بوجود می آید به چالش وحشتناکی تبدیل شد.

 

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.21.106.69 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: جمعه, 07 اردیبهشت,1403