نشست تخصصی بررسی الزامات فرهنگی بیانیه ی گام دوم انقلاب

یکشنبه, 05 بهمن,1399

نشست تخصصی بررسی الزامات فرهنگی بیانیه ی گام دوم انقلاب

 

به همت گروه نیازسنجی و مطالعات فرهنگی و معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در تاریخ 4/10/99 و با حضور محدودی از همکاران نشست تخصصی "الزامات فرهنگی تحقق بیانیه ی گام دوم انقلاب" بصورت مجازی برگزار شد.

 

در این جلسه دکتر سعید شریفی عضو هیأت علمی دانشگاه و معاون فرهنگی - اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، حجه الاسلام جعفر عمادی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان و حجه الاسلام میرزایی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد به عنوان سخنران حضور داشتند.

 

ابتدا حجه الاسلام میرزایی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد با تاکید بر این که مقام معظم رهبری بمنظور ایجاد یک جامعه تمدن ساز، این بیانیه را صادر فرموده اند افزود منویات فرهنگی موجود در این بیانیه بسیار حائز اهمیت است به خصوص در ماموریتهای 7 گانه که هر کدام از این ماموریتهای 7 گانه می توانند راهگشا باشند.

 

ایشان با اشاره به اهمیت سبک زندگی و ضرورت پرداختن به آن ادامه دادند: سبک زندگی می تواند بسیار مهم باشد خصوصاً در جامعه ی جهانی کنونی که توجه ی صرف به علم وجود دارد آن هم علم بدون اخلاق، لذا در مورد سبک زندگی به عنوان یکی از ماموریتهای 7 گانه باید کار فرهنگی مناسب انجام شود.

 

در ادامه ی نشست دکتر سعید شریفی، بیانیه دوم انقلاب را یک بیانیه ی اساساً فرهنگی ارزیابی نمود و گفت که برای تحقق همه ی ماموریتهای هفت گانه این بیانیه، ملزومات فرهنگی وجود دارد.

 

شریفی با درخواست از عدم برخورد شعاری با این بیانیه ی مهم ادامه داد: باید به این سوال پاسخ داد که چگونه می توانیم این بیانیه را عملیاتی کنیم؟

 

یکی از ابزار و الزامات فرهنگی تحقق این بیانیه، بحث اعتماد به نفس است یعنی همان چیزی که امام خمینی (ره) در قالب جمله ی "ما می توانیم" سعی داشت به جامعه تزریق نماید.

 

این استاد دانشگاه در بخش دیگر سخنان خود مقوله ی عقلانیت را مورد توجه قرار داد و گفت: آینده نگری یکی از مهم ترین مباحث مطرح در عقلانیت است زیرا اگر در یک جامعه ای تفکر و روح آینده نگری وجود داشته باشد آن جامعه پیشرفت خواهد کرد.

 

سخنران بخش پایانی این نشست، حجه الاسلام جعفر عمادی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان بودند، ایشان ضمن برشمردن موارد مختلف اهمیت بیانیه ی گام دوم انقلاب، با تاکید بردفاع از نظریه ی انقلابی و نیز اینکه شعارهای انقلاب با گذشت زمان تضعیف نمی شوند افزود: می توان گفت مهم ترین بحث این بیانیه این است که انقلاب زنده است و مردم ایران هنوز انقلابی هستند این همان چیزی است که ما در شهادت و تشییع جنازه ی بسیار بی نظیر شهید سلیمانی با آن مواجه شدیم.

 

در پایان سوالات حاضرین پاسخ داده شد.

 

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.145.74.54 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: پنجشنبه, 06 اردیبهشت,1403