پیام‌های قرآنی برای مردم تبیین شود

سه شنبه, 21 فروردین,1403

پیام‌های قرآنی برای مردم تبیین شود

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام هادی گراوند، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان لرستان عصر سه‌شنبه، ۲۱ فروردین‌ماه در آیین تجلیل از علی فتح‌الهی، از اساتید، پیشکسوت قرآنی استان لرستان که در منزل این استاد قرآنی برگزار شد، گفت: بسیاری از مشکلاتی که امروزه در خانواده، جامعه، ارتباطات و تعاملات اجتماعی وجود دارد ناشی از فاصله با قرآن است.

 

وی با بیان اینکه انسان هرچه با قرآن کریم مأنوس‌تر باشد برکات قرآن در زندگی‌اش بیشتر خواهد بود، افزود: علی‌رغم هجمه‌ها، تخریب‌ها و سیاه‌نمایی‌هایی که اخیرا بر علیه دین و قرآن انجام گرفت و ادعا شد مردم از دین گریزان هستند، اما شاهد بودیم که برنامه تلویزیونی محفل توانست میلیون‌ها نفر بیننده را جذب خود کند و اجتماع قرآنی که رمضان امسال در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد نیز با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شد.

 

گراوند با اشاره به جایگاه و اهمیت قرآن در بین مردم، ادامه داد: در برنامه محفل که عرصه‌ای برای معرفی خادمان و فعالان قرآنی بود ما شهد بودیم چهره‌هایی که به این برنامه دعوت و به مردم معرفی می‌شدند مقبولیت و محبوبیت‌شان نزد مردم بیشتر می‌شد.

 

این کارشناس مذهبی برنامه‌هایی نیر دوشنبه‌های قرآنی و سه‌شنبه‌های مهدوی را از برنامه‌های مهم و تاثیرگذار دانست و با بیان اینکه این برنامه‌ها در محیط‌های دانشگاهی جایگاه خود را پیدا کرده و با استقبال از سوی جامعه دانشگاهی مواجه شده‌اند، اظهار کرد: قرآن کتاب قانون و زندگی است کتابی جامع است که به دنبال پیشرفت، ترقی و مقبولیت انسان است.

 

وی ادامه داد: قرآن به ما درس زندگی می‌دهد نوع رفتار و کردار و ارتباط با خانواده، حیطه و اجتماع را به ما می‌آموزد حتی نحوه سخن گفتن و راه رفتن را نیز به ما آموزش می‌دهد و روانشناسان می‌توانند با ارائه راهکارها و مشاوره‌های قرآنی به مراجعان خود آنها را در درمان مشکلات روحی یاری دهند.

 

نماینده ولی‌ فقیه در دانشگاه فرهنگیان لرستان با تأکید بر انس و الفت داشتن با قرآن، گفت: روحانیون می‌توانند از تفسیر کوتاه و قطره‌ای استفاده و مردم را با پیام‌های قرآنی و مسائل مربوط به زندگی فردی و اجتماعی آشنا کنند چرا که قرآن کریم برای همه شبهات و سؤالات پاسخ دارد.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.143.4.181 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: پنجشنبه, 13 اردیبهشت,1403