دانشجویان دانشکدگان فارابی با نرم افزار لینگو آشنا شدند.

شنبه, 19 اسفند,1402

دانشجویان دانشکدگان فارابی با نرم افزار لینگو آشنا شدند.

کارگاه آشنایی با نرم افزار لینگو برای حل مدل های ریاضی به همت سازمان دانشجویان استان قم، معاونت پژوهشی دانشکده مدیریت و حسابداری و انجمن عملی مدیریت مالی دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران در تالار دکتر الوانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی قم، محمدمهدی بهرام‌پور در کارگاه آموزش نرم افزار لینگو که در دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران برگزار شد با معرفی این برنامه اظهار کرد: از آنجایی که مهارت افزایی راه حل برقراری ارتباط حقیقی میان دانشگاه و صنعت است این کارگاه در راستای مهارت افزایی دانشجویان و آشنایی و یادگیری آنان با نرم افزار لینگو که در آینده برای پیشرفت شغلی شان مفید است برگزار می شود.

وی گفت: نرم افزار لینگو از رایج‌ترین و قدرتمندترین نرم‌افزارها در حوزه تحقیق در‌ عملیات است و در بین کاربران رشته‌های مختلف جایگاه خاصی دارد. این نرم افزار برای بهینه سازی استفاده می شود و با استفاده از این نرم افزار میتوان برای مثال بیشترین سود یا کمترین هزینه را محاسبه نمود که این امر به تولید و صنعت کمک شایانی میکند.

مهدی گرئی گفت:  لزوم آشنایی دانشجویان با این نرم افزار ها دید کلی، جامع و  عملی درخصوص صنعت و تولید می‌باشد و در حال حاضر مدل‌های بهینه‌سازی تحقیق در‌عملیات مدل‌های خطی، غیرخطی و یا عدد‌صحیح با کمک نرم افزارهای کامپیوتری به‌سادگی قابل بررسی و تجزیه‌ و‌ تحلیل هستند. که Lingo بعد از GAMS قوی‌ترین نرم‌افزار تحقیق در عملیات است.

 

در ادامه کارگاه، نرم افزار لینگو توسط آقای بهرام‌پور و مهدی گرئی به دانشجویان آموزش داده شد و دانشجویان با نحوه مدلسازی تمام مسائل در لینگو آشنا شدند.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.145.88.130 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: شنبه, 08 اردیبهشت,1403